9 Mart 2012 Cuma

Dukan'a başlarken... Diyet için hazırlık yapın, alışveriş ipuçlarına bakın!

Selam yeniden. Bu blog işi tutucak galiba. Kilo verdikçe yazasım geliyo öyle söyleyeyim. Beni gören 5 ayrı kişinin hızla kitap alıp diyete başlaması ise toplumla sözleşmem oldu, beni diyete daha bir bağladı...

Bu entry konumuz başlamadan önce...

Ne almalı?

Dukan Diyeti kitabı. Rezil bi çevirisi var ama kitap formatında olması iyi oluyor arada açıp bakmak için. Yoksa internette ingilizce pdf'i filan da dolaşıyo. siz yine de kitabı alın...

Hepsiburada'da bu adreste kitabı 14,95TL'ye ve kargo dahil alabilirsiniz.

Kitabı okurken hem samimi hem tecrübeli bi doktor konuşuyo sanki, baya mantıklı şekilde diyeti sevdirdi bana. Sahiplenip motive oldum, kitabı tamamlamadan diyete başladım o derece.


Gelelim ilk alışverişe...

Bi kere gidebildiğiniz kadar hiper bi markete gidin. Yalnız gidin, çok zaman alıyo.
Light süt ürünleri:
Yoğurt olur, kaşar falan olmaz çok yağlı. Light peynirler var, onları pek saldırmadn arada yiyebilirsiniz, ama lor temel peyniriniz olacak.
Lor! Yarım kiloluk bi paket baya gider. Atın sepete.
Yumurta! 15 tane falan alın.
Dana Eti! En yağsız dana etleri, parça, kuşbaşı, kıyma formatlarında, eğer derin dondurucun varsa al at işine yarayacak. Yoksa parça parça alabilirsin.
Tavuk! her türlü! kanat yok onları bırak. bi de marine edilmiş - kırmızı kırmızı yağlı sosa bulanmış tavuklar olmaz.
Yulaf Kepeği! Yulaf değil, kepeği. Ben Doğalsan marka aldım ama sonradan Rusheim diye bişey de buldum. Daha doğalsan olan bitmedi. Migros 3M'lerde var, Rusheim olan zaten kitap kapağı renklerinde, fark etmek kolay oluyor. Onu da Real'den almıştım. Bir paketi bir buçuk - iki hafta gidecek...
Balık! Somon dilimler satılıyo ya, balıkçı reyonunda, onlardan al 2 3 tane, yine derin dondurucu varsa...  Yoksa bir öğün için alın, somon süper bi balık, işten gelince yorgun argın tavaya atıp doyasıya yiyebilirsiniz.
Aroma! Bu ne demeyin. Dr. Oetker'in ıvır zıvırının reyonuna gidin, kabartma tozlarının o taraflarda aromaları oluyor, Citron (limon), Vanilla-Butter , Rum ve Almond çeşitleri var, hepsinden alın birer tane. Ama Vanilla-Butter'den 2, Citron'dan 2 tane alın, bayılacaksınız. http://www.denemekbedava.com/urunler/goster/35/dr-oetker-tat-veren-aromalar adresine bir göz atın derim.

Tatlandırıcı! Splenda diye bir şey var ya, en güzeli o bence. Pişiyo ediyo bozulmuyo. sakarin türü şeyleri pişiremiyosunuz bozuluyorlar.  Splenda toz tatlandırıcıyı eczaneler satıyor. Çok pahalı gözüküyo ama diyet yaparken tatlıya boğulmak gerçekten değecek, merak etmeyin:)
Soda! 1 litreliklerden falan almıştım, 6'lı paketler var ya onlardan da alın. Sodyum (Na) oranı en düşük olan markayı bulmaca oynayın öyle alın. Amacımız sodyumsuz soda içmek, tuzu içermeyen soda vücutta ödem yapmayı engelliyormuş.

Liste şimdilik bu kadar, başka bir şeyler gelirse aklıma yine eklerim...
Haydi iyi alışverişler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder